We zijn bij VOP helemaal afhankelijk van de inzet van vrijwilligers. Er zijn binnen de jeugd bijvoorbeeld helemaal geen ‘betaalde’ krachten. Dus het bijhouden van de website, het verkopen van kleding, het trainen / begeleiden van de teams: het gebeurt allemaal door enthousiaste ouders.

De KNVB heeft een paar jaar geleden een filmpje laten maken dat we van harte aanbevelen. Bekijk het rustig even, het duurt nog geen 10 minuten.

KNVB filmpje: Back to Basics

Nu is het best lastig om je aan te melden. (Dat kan overigens via jeugdvoorzitter@voetbal-vop.nl)  Want wat als het direct een enorme belasting wordt? Wat als we vragen er iedere zaterdag de hele zaterdag te zijn? Wat als je meteen in het diepe gegooid wordt en dingen moet doen die je nog niet eerder gedaan hebt? We doen natuurlijk ons best om het vooral leuk te maken, we leggen dingen echt eerst goed uit. En een zware belasting hoeft het zeker niet te zijn.

Mocht u concreet willen weten waarmee u kunt helpen? Hieronder hebben we een opsomming gemaakt van de klussen die er liggen waar we nog invulling voor zoeken.

Gastouders / wedstrijdsecretaris (5 personen)
We zoeken ouders die een keer per 5 weken het wedstrijdsecretariaat willen bezetten van 08.00 uur tot 12.30 uur. De taken bestaan uit het ontvangen van de bezoekende teams met koffie, het helpen bij het invullen van de benodigde formulieren en het beantwoorden van vragen. Als je nog geen ervaring hebt delen we je zeker in samen met een ervaren rot op dit vlak.

(Backup) Bardienst (6 personen)
We willen een lijst samenstellen van ongeveer 6 personen die we last minute kunnen bellen als de ingeplande bardienst onverhoopt niet kan komen. De bardiensten zijn in de regel van 08.00 tot 11.00 uur en van 11.00 tot 14.00 uur. Meld je aan via barcommissie@voetbal-vop.nl
Ook voor het draaien van een reguliere bardienst kun je je aanmelden! Als je één keer in het half jaar 3 uurtjes meedraait dan zijn we al heel erg geholpen!

Beheerder materiaalhok (1 persoon)
We zoeken iemand die een keer per week (woensdagavond?) het ballenhok wil nakijken, opruimen indien nodig en als aanspreekpunt wil dienen voor kapot of nieuw aan te schaffen materiaal. We willen het hok graag netjes en compleet houden en zoeken iemand die ons daarbij wil helpen.

Technische dienst (3 personen)
Hoewel we erg ons best doen alles ‘heel’ te houden, gaat er natuurlijk ook wel eens iets kapot. En dat kan echt van alles zijn. Maar ook het ophangen van nieuwe sponsorbroden, het verven van een nieuwe keet. Noem maar op. We hebben al een groepje die enorm veel oppakt, maar we kunnen daar zeker nog 6 handen gebruiken om het werk wat meer te verdelen.

Begeleider activiteiten (6 personen)
We organiseren bij VOP diverse activiteiten die niet direct met voetbal te maken hebben. Zoals Sinterklaas, Kinderdisco’s en de grote clubactie. Daar komen altijd een boel kleine klusjes bij kijken. Zoals het regelen van prijsjes, het klaarzetten en opruimen van materiaal. Het zou leuk zijn als we een groep van ongeveer 6 personen zouden hebben die ons willen helpen.

Begeleider toernooien (12 personen)
Het lijkt nog heel ver weg, maar de eerste voorbereiding voor de toernooien (medio Mei 2015) worden al getroffen. Het zijn 3 bomvolle zaterdagen waar heel veel voor moet gebeuren. Denk dan natuurlijk aan het schenken van drankjes en het bakken van friet, maar ook aan EHBO, het begeleiden van scheidsrechters, het opgeruimd houden van het park. Het zou mooi zijn als we een groep van ongeveer 12 personen zouden hebben die rondom de toernooien willen helpen bij de realisatie. Meld je gerust vast aan!!

Jeugdbestuur (compleet!)
Er hebben zich inmiddels verschillende nieuwe mensen gemeld voor het jeugdbestuur. Super! we kunnen dit jaar dan ook starten met een volle bezetting. De indeling van het jeugdbestuur voor komend seizoen 2015 / 2016 is als volgt:
– Jeugdvoorzitter: Vacant(jeugdvoorzitter@voetbal-vop.nl)
– Wedstrijdzaken: Joost de Geus (wedstrijdzaken@voetbal-vop.nl)
– Secretaris: Marc Gouwerok
– Technische Zaken:
– Algemene Zaken:
– Hoofd Jeugdopleiding:

Tevens worden/zijn de volgende commissies gevormd:
– Toernooicommissie: Vacant (mail: wedstrijdzaken@voetbal-vop.nl)
– Jeugdafdelingen coördinatoren (compleet!!)