Beste leden, vrijwilligers en supporters,
Op 1 juni heeft het bestuur weer vergaderd. Hieronder nemen we jullie mee in de belangrijkste ontwikkelingen binnen VOP.
Sportieve oproep richting de finale nacompetitie
Met de finale van de nacompetitie in aantocht is er extra aandacht voor gedrag rondom wedstrijden. We roepen iedereen op om VOP sportief en respectvol te vertegenwoordigen, zowel op als naast het veld. Er is een busreis georganiseerd en bij terugkomst is er een zanger in de kantine. We doen er alles aan om met elkaar een mooie happening te maken met een hopelijk sportief succesvol resultaat. Vanuit de KNVB zal er stevig gelet worden op vuurwerk en fakkels. Daarnaast ligt de vereniging door de onlangs gehouden controle in de kantine op verkoop van alcohol aan minderjarigen extra onder het vergrootglas.
Betere samenwerking met commissies
We starten komend seizoen met een jaarlijkse overlegstructuur vanuit het bestuur met alle commissies (BECO):
- Het beleidsplan is inhoudelijk vrijwel afgerond en wordt nu samengevoegd tot één geheel. Het plan zal tot 2032 gaan lopen.
- Eerste BECO-overleg gepland op 7 september
- Commissies worden gevraagd om vertegenwoordigers af te vaardigen
Samen bouwen we aan een duidelijke koers voor de club en versterken we de samenwerking en betrokkenheid binnen de vereniging.
Vrijwilligers in beweging
Er gebeurt veel rondom vrijwilligers:
- De vrijwilligerscoördinator is gestart
- De vrijwilligersapp wordt ingericht om inzet beter te organiseren
- We werken aan een duidelijk overzicht van taken en rollen
Tegelijk blijven we nieuwe vrijwilligers nodig hebben, ieders bijdrage telt!
Sponsoring krijgt extra aandacht
We zetten concreet in op verbetering van sponsormanagement:
- Actiever contact vanuit het bestuur met sponsorcommissie
- Beter overzicht van sponsorcontracten en -afspraken
- Jaarlijkse evaluatie met hoofdsponsor
Doel: meer grip en groei in sponsorinkomsten en actiever .
Kleding
- Kledingbestellingen zijn o.a. afhankelijk van sponsorcontracten
- Er komt voor aanvang van het nieuwe seizoen een kledingruildag voor leden
We streven naar tijdige duidelijkheid voor komend seizoen.
Accommodatie en velden
De komende periode verandert er zichtbaar veel:
- Werkzaamheden aan veld 1 zijn gestart
- Ook veld 3 en 4 worden aangepakt
- Onderhoudsplan 2026 wordt opgesteld
Daarnaast onderzoeken we een openingsevent voor de nieuwe velden.
Kantine en organisatie
- Gesprekken lopen voor een nieuwe kantinebeheerder
- Verkenning van team-kantinepassen om teams meer te verbinden aan de club
Samen versterken we de rol van de kantine als hart van de vereniging.
Veiligheid en clubcultuur
- Vertrouwenspersoon is actief en wordt beter zichtbaar gemaakt
- VOG- en veiligheidsbeleid wordt verder ingericht
- De brief n.a.v. de gehouden alcoholcontrole en de geconstateerde overtreding is beantwoord met een zienswijze vanuit vv VOP, n.a.v. van de zienswijze is het omgezet in een waarschuwing. Naleving blijft dus belangrijk
We blijven bouwen aan een veilige en prettige club voor iedereen.
Website en communicatie
Er wordt hard gewerkt aan een vernieuwde website:
- Veel content is al herschreven
- Website wordt het centrale communicatiekanaal
- Nieuwe site gaat live zodra dit mogelijk of nodig is, we gebruiken momenteel teveel server resources voor de huidige website.
Financieel gezond
De club staat er goed voor:
- Seizoen wordt afgesloten met een positief resultaat
- Financiële positie is stabiel
Dit geeft vertrouwen richting de toekomst.
Daarnaast
- Werving van jeugdleden loopt actief
- Scorebord (afstandsbediening) wordt nog gerepareerd
Tot slot
We zetten duidelijke stappen vooruit op veel fronten: organisatie, accommodatie, sponsoring en communicatie.
Samen bouwen we verder aan een sterke en toekomstbestendige vereniging. Samen vooruit!
Met sportieve groet,
Het bestuur: Natascha, Huub, Harold, Cody, Jonathan, Joost en Jitse