We kunnen weer trainen!

Maar Corona is nog niet voorbij, dus we gaan het wel anders doen dan we gewend waren. Let op: de grasvelden zijn in onderhoud, er wordt alleen op kunstgras getraind conform dit schema: Trainingstijden Corona!

Uiteraard geldt nog steeds het bekende liedje: als je hoest doe je het in je elleboogholte. Hoest je vaker, dan blijf je thuis, Bij verhoging blijft het hele gezin thuis. Iedereen van 12 jaar of ouder houdt 1,5 meter afstand, tot elkaar, en tot spelers (jonger dan 12) die niet je eigen kind zijn. De trainer kan bij twijfel mensen naar huis sturen, in het belang van de gezondheid van iedereen. De trainer kan ook mensen naar huis sturen die zich niet aan de regels houden.

Trainen is niet verplicht. Als jij het nog te vroeg vindt of er geen goed gevoel over hebt, blijf je eerst nog thuis. Je hoeft je kind niet af te melden, maar je kunt natuurlijk contact opnemen met de trainers om erover te praten.

Voor de kinderen tot en met 12 jaar  – verandert er zo weinig mogelijk: (bijna) dezelfde tijden, zelfde trainers, zelfde teams.

  • Je komt naar VOP met al je sportspullen aan, en je gaat eerst thuis naar de WC en wast jouw handen. Dit laatste doe je ook na de training.
  • Je verzamelt met je eigen team in de hoek van het veld waar je trainer klaar staat.
  • We gaan voorlopig alleen trainen met het eigen team. We spelen geen wedstrijden en geen toernooien.
  • Je neemt je eigen fles water mee, waar duidelijk jouw naam op staat. Je drinkt natuurlijk alleen uit je eigen fles.
  • De kleedkamers en kantine zijn gesloten (ook de toiletten!)

Voor de kinderen en ouders tot 13 en met 18 jaar  – verandert er zo weinig mogelijk: (bijna) dezelfde tijden, zelfde trainers, zelfde teams.

  • Je komt naar VOP met al je sportspullen aan, en je gaat eerst thuis naar de WC.
  • Je verzamelt met je eigen team in de hoek van het veld waar je trainer klaar staat.
  • We gaan voorlopig alleen trainen. We spelen geen wedstrijden en geen toernooien.
  • Je neemt je eigen fles water mee, waar duidelijk jouw naam op staat. Je drinkt natuurlijk alleen uit je eigen fles.
  • Je houdt 1,5 meter afstand tot elkaar, ook tijdens de training!
  • Er is geen publiek/ ouders bij de training.
  • De kleedkamers en kantine zijn gesloten (ook de toiletten!)
  • Je parkeert je fiets/ scooter op minimaal 1,5 meter van een andere fiets / scooter.

Voor de ouders met kinderen tot en met 12 jaar – zo min mogelijk mensen, en afstand houden

  • Ouders die kinderen begeleiden van/ naar en bij de training voor onder 10 en jonger worden apart geïnformeerd met betrekking tot de protocollen.
  • kinderen van JO13 en JO11 komen zoveel mogelijk zelfstandig naar de training.
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training op het terrein.
  • Je kind verzamelt met het team bij de trainer, die klaar staat in een hoek van het veld.
  • Neem alleen het kind dat komt trainen mee. Oudere en jongere broers en zusjes blijven thuis.
  • Laat je kind voor de training thuis naar de WC gaan. De kleedkamers, kantine en WC’s zijn niet te gebruiken!
  • Ga na afloop direct naar huis.
  • Parkeer de auto/ fiets niet naast elkaar op het parkeerterrein, maar houdt minimaal 1 parkeerplek tussenruimte. Houdt ten allen tijde minimaal 1,5 meter afstand tot anderen!

Voor de leiders/ trainers – goed voorbereiden, alles klaarzetten vóór de training, en afstand houden

  • Je start de training met de opmerking dat je blij bent dat we weer bij elkaar kunnen komen.
  • We zijn zelf extra alert op onze gezondheid, en die van elkaar. Bij twijfel geef je geen training.
  • We houden 1,5 meter afstand naar elkaar en de kinderen. Als er een blessure is wordt de ouder (als die erbij is) geroepen voor een ‘blessurebehandeling’. De ouder neemt het kind mee naar de rand van het veld, en geeft de trainer een seintje als het kind weer mee kan doen.
  • We delen ouders en stagiairs zo in, dat we twee trainers per team hebben. Die blijven bij het team gedurende de training.
  • Voor de training staan alle materialen in een hoek van het veld waar je met je team verzamelt. Dat betekent dus dat we van tevoren de training goed hebben voorbereid (of improviseren). De trainer is verantwoordelijk dat de spullen van zijn/haar team klaar staan.
  • Voor de training pakt dus niet elk kind een bal om alvast wat rond te lopen. Je deelt pas ballen uit als de training start.
  • Er is nooit meer dan één persoon in het ballenhok. Dus kom ruim op tijd.
  • De hesjes worden na elke training gewassen, en niet tijdens de training gewisseld.
  • Parkeer de auto niet naast elkaar op het parkeerterrein, maar houdt minimaal 1 parkeerplek tussenruimte. Houdt ten allen tijde minimaal 1,5 meter afstand tot anderen

Tenslotte…

Wie zich niet aan de regels houdt wordt aangesproken, eerst één keer vriendelijk gevraagd om zich wél aan de regels te houden (bijvoorbeeld 1,5 m. afstand houden, etc.), en desnoods verzocht te vertrekken. Als je als trainer twijfelt of iemand ziek is, bespreek je dit met de betrokkene. Eventueel vraag je je collega-trainer of de ouder om met het kind te vertrekken. Hier geldt ook: bij twijfel niet trainen.

We hebben geen tijd om te discussiëren, er is geen ‘eigen verantwoordelijkheid’, maar gezamenlijk. De trainer van het team is ‘Chef Corona’. We evalueren iedere dag en zaken kunnen dus gewijzigd / aangescherpt worden.